28 Haziran 2010 Pazartesi

Yağdı Yağmur Çaktı Şimşek

Hep çok özenmiştim çakan şimşek fotoğrafı çekebilen fotoğrafçılara daha sonra işin kolayı olduğunu öğrendim. Bir ışık sensörüne bağlı uzaktan kumandalı fotoğraf makinesi ile her şeyi halledebiliyormuşsunuz...

Peki ya manuel olarak evde el yapımı şimşek fotoğrafı çekebilir miyim acaba diye epey zamandır düşünüyordum. Epey derken 3-5 seneden bahsediyorum. Tabii bunu yapabilmek için öncelikle bir fotoğraf makinesine ihtiyacım vardı. Neyse onu da geçen sene temin ettim ama o günden bu güne kadar öyle adam akıllı şimşek çakmadı buralarda.

Ta ki Haziran'daki Marmara yağışlarına kadar. Gece yarısı dolaylarında işimi gücümü bitirip ancak makinemi elime alabildim. 1,5 saat kadar hem yağmuru dinleyip hem keyf yapıp hem fotoğraf çekmeye çalıştığım güzel anlardı.

Ertesi gün iş başı yapacak olmanın verdiği gerginlik ve adam gibi şimşek çaksa da çekebilsem diye balkonda tüneme arasında gidip gelirken deklanşöre bastığım 25-30 kare içinde işe yarar 3-5 tane ancak çıktı.

Demek ki oluyormuş, sensör ya da tripod olmadan da bu işler. Sensör değil ama tripodum olsa çok daha keyifli olacaktı işte fakirliğin gözü kör olsun. Zaten parasızlıktan 3 gündür ekmek de alamıyorum yavan janbona talim.





















1/2 second
F/2.8
6 mm
400

fotoğrafları göremiyorsanız: http://okunak.blogspot.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder