26 Kasım 2009 Perşembe

Çıldıray Hacı'nın Gençlik Görüntüleri

Son günlerde facebook'ta frienfeed'de, twitter'de orda burda "gitttin helal olsun" şarkısıyla gündeme gelen hacı amca epey sükse yapmış. Bütün arkadaşlar bunu paylaşıyr. Önce bir amcayı hatırlayalım.

video


Geçenlerde Sezyum'un sitesinde dolaşırken de gördüm, sağolsun araştırmış karıştırmış yukarıdaki çıldıray hacının gençlik yıllarındaki görüntülerin ulaşmış. Kendi torunlarıma da göstermek istediğim evladiyelik bir arşivde toplamak istedim, çoluğa çocuğa gösteririm ilerde, yaşamdaki çizgisini iyi belirlemesi için. Şöhreti yurt dışına kadar ulaşmış büyük sanatçı, dans yıldızı Kudret Şandra...Bu mudur?

video

Buymuş... Koreografi, dönüşler, kıvraklık... 7'sinde neyse 70'inde de o..

kaynak: http://okunak.blogspot.com

21 Kasım 2009 Cumartesi

Google Wave ile Blog a Bağlanmak

Google Wave için davetiye bulduktan sonra kullanıcı davetiyeleri ile gelenlerin davetiye gönderemediklerini öğrenmiştim bir önceki bölümde. Bir de Twitter'a bağlanmayı. Şimdi Google Wave ile blog a nasıl bağlantı yapacağımızı irdeleyeceğiz.

Gerekli malzemeler:

1. Google Wave için bir davetiyeye
2. Blog
3. Bir fincan çay

Yapılışı:
Arkadaş ekleme platformundan blog-bot@appspot.com adresini listeye ekleniyor. Akabinde yeni bir Wave açılıyor. İlk ekran görüntüsündeki kırmızı çerçeve içindeki geyik görünümlü yeşil renkli sivrinek kafası yeni Wave e ekleniyor. (Ekran görüntüsü-1)

Botu eklediğinizde wave üzerinde iki kod belirecek... (Ekran görüntüsü-2) İlk kod Wave'in nerede görüntüleneceğini belirliyormuş. Ben en alta ekledim. İkinci kod da yine < / B o d y > kodunun öncesine yapıştırılıyor.(Ekran görüntüsü-3)

Html kodunu nereye ekleyeceğini bilemeyecenler için:
Blogerden YERŞLEŞİM ve oradan da html'yi düzenle sekmelerini seçiyoruz. Önümüze kodlar modlar çıkacak. (Ekran görüntüsü-3)

Blogda Wavei görüntüleyebilmek için okurların Wave e katılmış olması





kaynak: http://okunak.blogspot.com

20 Kasım 2009 Cuma

Sisler Altında İstanbul

Evet; trafiği, kalabalığı, gürültüsü, kirliliği bir sürü çekilmezi var ama fotoğraf çekmeyi seven için İstanbul her mevsim güzel.

Bizim grafiker Yunus'un elinden. Bağcılar-Maslak arası TEM'de 20 km boyunca işe yarar işe yarar 3-5 tane fotoğrafı ancak çıkarttım. Nasıl grafiker anlamadım. Sabah saatlerinde uyanamadı galiba ama İstanbul Yunus'a rağmen bile güzel. Hem askere de gidecek yazık elleşmeyeyim fazla.





13 Kasım 2009 Cuma

Google Wave ile Twitter e bağlanmak...

Son günlerde herkeste bir google wave davetiye arayışı var. Bana piyangodan, daha doğrusu Friendfeed üzerinden takip ettiğim Emrah Bey tarafından gönderildi. Beni tanımaz ama buradan kendisine tekrar teşekkür ederim. Uzun süre davetleri nasıl göndereceğimi araştırırken birinin davetiyle gelenlerin davetiye gönderemediklerini öğrendim.

Tabii yalnızca bunu öğrenmedim. Gün geçmiyor ki insan yeni bir şey öğrenmesin. Neyse, twitter'e gelelim. Google wave üzerinden Twitter sayfanızı görmeniz mümkünmüş. Belki herkes biliyordur ama ben yeni öğrendim ve sizin gibi kendime saklamadım bilgiyi, paylaşıyorum işte:

Kendinize yeni bir arkadaş ekliyormuş gibi add a new contact yapıp adres kısmına tweety-wave@appspot.com adresini ekliyorsunuz. Daha sonra yeni bir wave sayfası açıp arkaş olarak az evvel eklemiş olduğunuz twitter simgesini arkadaş olarak ekliyorsunuz. Pop-up açılacak karşınıza, tiwitter kullanıcı adınız ve şifrenizi girdikten sonra artık twitteriniz google wave üzerinden hizmetinizde. Sonra Twitter üzerinden de Friendfeed, facebook filan dağıtımı biliyorsunuz işte.

Şimdi dağılabilirsiniz. Bir sonraki dersimizde google wave üzerinden bloga bağlanmayı işleyeceğiz.

...yani inşallah!

kaynak: http://okunak.blogspot.com

4 Kasım 2009 Çarşamba

Yalnızca Uyumak İstiyorum.

Gıpta ediyorum şu tembel hayvana. Dakikada en fazla 1,5 metre ilerliyorlar. Tımanırken en fazla yarım metre çıkıyorlar. O da tehlike anında filan sanırım yoksa ortalama hareketleri dakika 15-30 santim. Günde 15-18 saat uyuyorlar uyanık oldukları durumlarda da yemek yiyip dallardaki konumlarını değiştiriyorlar. Metabolizmaları yavaş olduğu için doğaya da en az zarar veren memeli türüdür.

Bir keresinde geçireceğim bir mikrocerrahi operasyonu için anestesi almıştım. Hayatım boyunca daldığım en tatlı uykudur ki bundan önce böyle bir uyku tatmadığım gibi sonrasında da bir daha öyle rahat bir uykuya dalacağımı zannetmiyorum.

Oysa şundaki huzura bak. Birazdan yorganı çekecek başına yeniden uykuya dalacak gibi duruyor. Hatta yorgana bile ihtiyacı yok uykuya dalmış bile.

kaynak: http://okunak.blogspot.com

2 Kasım 2009 Pazartesi

O Dil Ne O Dil?

Çekilen hemen her aile fotoğrafında cinslik yapan biri çıkar ama hayvanat aleminde de mi bu böyledir arkadaş?



kaynak: http://okunak.blogspot.com
Bu gadget'ta bir hata oluştu