31 Mayıs 2010 Pazartesi

Mavi Marmara'nın Mutfağında Çok Sayıda Ekmek Bıçağı Ele Geçirildi




Yapılan aramalarda İnsani yardım için giden Mavi Marmara gemisinin mutfağında çok sayıda Ekmek bıçağı, et bıçağı, ve çeşitli sayılarda mevye ve reçel bıçakları ele geçirilirken İsviçre çakısı ve İngiliz Anahtarıyla ilgili soruşturma başlatıldı. İngilizler konuyla ilgili sessizliğini koruyor. Konuyla ilgili olarak İsrail basını tarafından Koçtaş, Tekzen, Bauhause ve Carrefour'un bir kısmının uluslar arası tehdit oluşturduğu ilan edildi.

Şaka bir yana da...
İsrail, RTE'yi İslami konseyin başı olarak görmekte hatta Ahmedinejad'la bir tutmakta ve saldırıyı direk Türkiye'ye yönelik bir uyarı olarak yaptığını düşünüyorum. Tabii öldürülenlerin de rastgele açılan ateşle öldürüldüğüde muamme. Suikast kokusu var gibi sanki.

Ttürkiye'yi bir şeylerin içine çekmeye çalışmaktadır ki bu süreç içerisinde eğer İsrail'e ağır yaptırımlar yapma yoluna giderse içerden pkk piyonunu devreye sokacaktır diye düşünüyorum.

Oyunu iyi oynayıp İsrail'in BBC, CNN ve Washington Post ile bağınının kesilmesini sağlayıp konuşmasını engelleyecek bir lobi oluşturulabilir. Zor ama istersek yapabiliriz lan! Yani savaşa girersek evet kazanırız ama basını susturamazsak masada yine kaybederiz.

İç basını susturmayı başaran RTE'nin şu aşamada aynı başarıyı dış basında da göstermesi lazım.

Gerçi, o geminin oraya kasıtlı olarak gittiği belli, İsrail'in saldırıcağı biliniyordu. Minareyi çalan kılıfını çoktan hazırlamıştır diye düşünüyorum. Bunu oturduğum yerden ben düşünebiliyorsam koskoca devletin başındakiler de düşünmüştür!

Satranç oyununu işte, iyi oynamak lazım. İlk hamleyi yaptık İsrail de oyunu kabul etti. Sıra vezir i düşürmekte. Sonra zaten muhtemelen masadan kaçacaktır İsrail. Ortadoğu'nun haritası şu aşamada değişmez zannetmiyorum ama ilerde ne olur onu da bilmiyorum.

Aslında şu ara altına yatırım yapmakta fayda var ama ev aldım para yok.

http://okunak.blogspot.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder